søndag 3. februar 2008

Fra San Francisco til Key West

Celines reiseblogg:

 

13/1:

Nå sitter jeg på flyet til San Francisco.

Jeg har vært i New Yourk fra 10-13 Januar.

Vi har sett på en musikal av Mery Poppins.

Det var kjempe kultJ.

Vi var også på en båttur, da seilte vi forbi Frihetsgudinnen.

De syv spisser på kronen står for de 7 værdensdeler og de 7 hav.

Vi seilte også forbi mange kjente bygninger.

Der Titanic skipet startet å seile fra, seilet vi forbi.

 

15/1:

I går var vi på en sjømatsrestaurant.

Der spiset vi god krabbe men den var ikke bedre en den friske norske.

En dag var vi å en øy som heter Alcatraz.

Før var det et fengsel for de verste kriminelle.

Det var 36 stykker som prøvde å rømme men det var  kun 5 som klarte det.

3 av dem hadde laget hoder og gravd med sjeer gjennom veggen til lufteanlegget.

Jeg så hodene og de så veldig ekte ut.

Det var 8 fanger som ble drept av andre fanger.

15 døde naturlig og 5 tok selv mord.

Totalt var det 28 som døde.

 

17/1:

I dag var vi i en kinesisk hage.

Den var veldig fin.

Jeg hadde to mynter som jeg kastet i en ønske brønn.

Vi var også i en skog med værdens største og eldste trær, over 1000 år gamle.

Trærene var veldig høye når du så opp.

Vi kjørte ganske lenge den dagen.

Vi kjørte over en veldig kjent bro som heter Golden Gate over San Francisco Bay..

 

18/1:

I dag kjørte vi lenge langs Pacific Highway # 1.

Vi skulle se et slott men det gikk ikke fordi billettene var utsolgt og den siste bussen hadde kjørt.  Dessuten var det et museum over slottet hvor vi fikk se en flott video som egentlig viste hele turen vi gikk glipp av.

 

Jeg og William kjøpte en samle mynt og den var veldig fin. Det er avbildet to sjøløver og en liten skrift, skriften er: San Simeon Calefornia.

 

22/1

 

I dag var jeg og mamma i en hage som heter The Ernesthemmingway.

Der var det en forfatter som bodde en gang i tiden.

Han var bestevenn med Picasso som er en kjent maler.

Han likte veldig godt Spania og katter.

Nå er det over 47 katter i hagen der.

Det meste av pengene som samles inn fra besøkende  turister  går til mat for kattene .

Han hadde 4 koner og drakk mye alkohol.

Hagen var  fin.

Der kjøpte jeg meg en fin mynt.

Det var avbildet en katte pote og en liten skrift, skriften er: Hemmingway house Key West Florida.

Ingen kommentarer: